Tréning összefoglaló

Véget ért egy újabb tréning. Így egy kisebb összefoglalása lesz ez most a tréningnek, plusz az egész összegzése. Vagy legalábbis valami hasonló. 🙂

Az indulási kikötő Zaton volt, mely a Šibeniki öbölben található. Gyönyörű csendes kis falu, a kikötő nem nagy, de jóformán csak a Dream Yacht Charter cég hajói állnak bent. Maga a kikötő amúgy rendezett és tiszta, hullámzástól védett. A hajónk egy 2018-as Dufour 382 Grand Large volt, mi voltunk a második bérlők, azaz a második hetét szolgálta. Bár ez egy két eszközön nem látszott, szemlátomást felhasználtak régebbi alkatrészeket is. Maga a hajó egy érdekes öszvér volt felszerelés szempontjából. Pl Auto jib vitorlázat és lazy jack mainsail. Ez azért öszvér megoldás, mert az auto jib ügye azért van, hogy a hajó “egykezes” legyen, de ezt egy lazy jack-es vitorlázattal párosítani ami már nem egykezes… Persze nem volt emiatt kezelhetetlen vagy rossz, csak ez a párosítás volt furcsa. Ezek mellett elektromos WC kettő, 3 kabin volt az, amivel gazdálkodhattunk. Kérdés, miért nem tesznek rendes szellőzést a hajóra? Egy picike ablak a szalonban egy oldalon, és egy nem sokkal nagyobb tetőablak volt, amit nyitni lehetett. Nyáron jó kis katlan a szalon, nehezen szellőzik. De ennyit a hajóról. Itt egy kisebb video, ahol körbejárom:

És akkor a tréning…. Manőver tréningnek indult, de nem igazán lett az. Sokszor felmerül a probléma, hogy túra alatt pont a tényleges és fontos tanulásra, gyakorlásra nem marad idő. Ebbe bele is futottunk, mindig találtunk valami izgalmas célt, amit megnéztünk. Így a legénység úgy döntött, hogy ne is annyira manőver tréning legyen, hanem nyaralás. Így a tempón is lazítottunk, az intenzívebb tanulás helyett, amikor volt időnk, akkor gyakorolgattunk. Sok idő nem volt rá. Az időjárás már nyári volt, az első pár nappal így a motorra voltunk utalva. Az utolsó nap kaptunk nagyon jó 18 csomós szelet, amikor a Rogoznicából mentünk vissza Zaton-ba. Illetve hét közepén volt egy délutáni 20 csomós szösszenet, ezt ki is használtuk.

Az útvonal a következőképpen nézett ki: Zaton – Trogir – Bol – Stari Grad – Zlatan Otok – Vela Luka – Vis – Rogoznica – Zaton. 200 tengeri mérföldet hajóztunk le ezen a távon.

Kalandban nem volt hiány. 🙂

• A túltervezett útvonal miatt volt, ahol már most nem fértünk be. Vela Luka…
  • Az autopilot megadta magát, azaz a mechanika ( rudder reference arm ) szétesett, menet közben javítottuk.
  • Az elektromos WC megadta magát, mint a végén kiderült, kontakt hiba miatt. Külön vicc, hogy indulás előtt csináltam egy videot az elektromos WC-ről, ahol fel is tettem a költői kérdést, hogy mi van akkor, ha valamiért leáll

• Ilyennel nem találkoztam még, de a bérleti szerződés előírta, hogy a hajóval ÉJSZAKA NEM SZABAD haladni. Pedig mindennel felszerelt hajó ( radar kivételével ), azaz alkalmas az éjszakai hajózásra.

És az összegzés….

• Megerősödött a tétel, hogy vagy nyaralás, vagy tanulás, de a kettő együtt nehezen fér meg egymás mellett.
  • Jó dolog az új hajó, de ha túl friss, akkor lehetnek problémák, legyünk rugalmasak és készek arra, hogy megoldjuk.
  • Ha igazán élvezni akarod a tenger adta szabadságot, a hajós életmódot, akkor felejtsd el a luxust és kényelmet. – Lejjebb kell adni az igényeket, és megtapasztalhatod az igazi csodát.
  • Mindig előre tervezd meg az útvonalat és próbálj egy koncepciót felállítani, így lesz időd a felfedezésre.

Augusztusban is lesznek tréningek! Lesz egy testű alap tréning ( 2x 3 nap ), és lesz egy igazi kaland, amikor egy hét alatt 3 ország vizein hajózunk éjszakai menetekkel, két Adria átkeléssel, Velencével. Ha kedvet érzel valamelyikhez, keress bátran. Ha más tréninget szeretnél, vagy meg van 4-5 fő egy gyakorolnátok, akkor is keress bizalommal.