Május 5.-12. – 1 hét 3 ország tréning

Közeleg a május 5. Ekkor kezdődik az egy hetes haladó manőver tréningünk. Így egy pár sorban, mondatban írok róla.

Sokféle tréning van az Adrián. Ez viszont kicsit más. Itt több a kaland, az izgalom, közelebb kerül mindenki az igazi hajós élethez, amikor nem csak arról van szó, hogy vitorlázunk pár órát, este meg kéa kikötő kényelmét élvezzük. Azaz nem minden este. 🙂 Illetve megtanulunk pár olyan dolgot, ami a horvátországi tréningeken nem kapnak teret. Sokat kerestük a megfelelő helyet és útvonalat. Gondolkodtunk Dubrovnikban, hogy onnan Montenegro felé. Sajnos oda a lejutás nem túl egyszerű. Vagy hosszú autózás, vagy repülő. Gondolkodtunk abban, hogy Dalmácia és Olaszország felé az átkelés. Hajlottam rá, de inkább még északabbra Szlovénia vizei lettek az ideálisak. Az ok egyszerű. 3 legyet egy csapásra. Hisz Szlovéniából indulunk, Olaszországba hajózunk át, majd onnan Horvátországba és vissza Szlovéniába. Ez azért nem mindennapos túra/tréning,

És miért jó? Akkor felsorolás jelleggel:

• Adria átkelés kétszer
  • Nyílt vizi hajózás
  • Megtapasztalod a szolgálatváltásokat
  • Éjszakai hajózás nyílt vízen

Ezek már önmagukban sem mindennaposak. Kevés tréningen tapasztalhatod meg ezeket. Ez már tényleg igazi hajózás. A másik ami miatt kuriózum, a látnivalók. Hisz az első célpont nem más, mint Olaszország gyöngyszeme, Velence. Itt megtapasztalhatjátok az igazi sürgés forgást. Velencében hosszabb időt ( 2 éjszaka ) töltünk. Délután 17 óra körül kötünk ki, este egy séta Velencében, esetleg vacsora, másnap a velencei Tengerészeti Múzeumot látogatjuk meg. Utána szabad foglalkozás, Velence felfedezése a program. Azaz mindenki rápihen a következő napra, mert az hosszú lesz. Hisz másnap kijelentkezés után nem más a célunk, mint Pula Horvátországban. Itt már éjt nappallá téve megyünk. Éjszaka páronként 2 óránként lesz szolgálat. Éjszakai hajózás, éjszakai navigáció ( műszeres ). Reggel érünk át Pulába. Itt a csapat dönthet, hogy ott töltjük e az estét, vagy bejelentkezés után elindulunk északnak. Bár a tapasztalatok szerint egy kis pihenés jól esik a csapatnak. Innen a tréning hátralevő részében Szlovénia felé hajózunk vissza. Utolsó állomásunk Horvátországban Novigrad lesz, itt kijelentkezünk, hogy aztán péntek délután Piránban bejelentkezzünk Szlovéniába.

Mit tartalmaz a tréning anyaga, azaz mit gyakorlunk?

• Vitorlázás
  • MOB, azaz Man Over Board gyakorlása
  • Nyílt vízi hajózás
  • Éjszakai hajózás
  • Hajónapló vezetése
  • Fedélzeti rendszerek használata ( VHF rádió, GPS )
  • Határátlépés menete, adminisztrációja
  • Szolgálat
  • Part menti navigáció éjszaka
  • Élet a hajón

Értelemszerűen ez a tréning nem az alapokról szól, tehát nem fogunk alap manővereket gyakorolni. A kikötéseket már a legénység végzi felváltva. Persze ha nincs gyakorlatod benne, akkor ez ne rémisszen meg, hisz mindig ott leszek melletted a manővereknél és a teljes legénység kiveszi a részét belőle.

Ez egy olyan komplex, tapasztalatot adó tréning, melyre aztán tovább tudod építeni a  tudásod, felkészülhetsz olyan hajózásra, ahol nyílt vízen, esetleg határt átlépve hajózol és akkor sem jössz majd zavarba, ha éjszaka kell hajóznod.

Igen, ilyenkor kérdés szokott lenni az anyagi oldala is. Ez a tréning 650 EUR /fő. Ebben nincs benne a turisztikai illeték és a transit log, illetve a kikötői díjak és az üzemanyag költsége. Összesítve ezek létszámtól függően kb 100 EUR/fő szokott lenni. A tréningen 8 főnek van hely 2 ágyas kabinokban. Étkezés a hajón történik, kivéve mikor kikötőben vagyunk. A bevásárlást közösen intézzük, így a főzés és étkezés mindig megoldott lesz mindenkinek. A tapasztalatok alapján elmondható, hogy eddig minden nap más vállalta magára a szakács szerepét, így változatos és finomabbnál finomabb ételek kerültek a tányérokra.

Amennyiben érdeklődésedet sikerült felkeltenem, töltsd ki az alábbi űrlapot és felveszem veled a kapcsolatot. A helyeket befizetés sorrendjében töltjük fel! A tréning 4 főtől indul!