Véget ért egy újabb tréning. 3 napot volt időnk gyakorolni, a legénység 2 főből állt. ( Privát tréning volt, erre is van lehetőség igény esetén ). A legénység nulla tapasztalattal vágott bele a hajós élet első pár lépésének megtételére. Hajóvezetői engedély megszerzése után MINDIG kell tréning is, szerencsére ezzel sokan tisztában vannak. A tréning helyszíne Biograd na Moru volt, A hajót az Adriatic Challenge-től béreltük, melynek egyik irodája a Marina Kornatiban található. A hajónk egy Bavaria 42 Match volt. Mikor először megláttam már látszott rajta, hogy tanulásra tökéletes lesz a hajó. Nem volt orrsugár kormány és a vitorla is “lazy jack”-es volt, nem roll…. Igen, tanulásra ez a tökéletes. Ha ezzel megtanulja valaki az alapokat, az jobban felszerelt hajóval már kisujjból… 🙂 De egy pár szót a hajóról. Nem fiatal, 2006-os kiadás volt. Ennek megfelelő design fogadott minket belül. Tipikus Bavaria kinézet. Szép, praktikus. 3 kabin 6 fekhellyel, 1 mosdó, szalon a szokásos teljes felszereltségű konyhával. A hajó kompromisszum a túra és a verseny hajók között. Ezt erősíti, hogy a cockpit nélkülözi az asztalt, egy hatalmas kormánykerék van, mely mellett azért nehézkes a beszállás különösen nagyobb csomagokkal. 🙂 Azaz a beltér a túrahajóké, a kültér a versenyhajóké. Viselkedésre hihetetlenül agilis, sportos, lendületes hajó. 24 csomós szélben második reffen ( orvvitorla szintén reffelve ) jelentősen gyorsabb volt, mint teljes vitorlázattal mögöttünk haladó új ( 2012 utáni ) Bavaria 42 Cruiser. Motorral 2000-es fordulaton 7 csomó felett. Stabil, ( 2.5 méteres keel ), fordulékony hajó. Nem is hiányoltuk az orrsugarat, pedig voltak erős szeles kikötések. De ennyit a hajóról. Ha láttok ilyet valahol a kínálatban, nyugodtan… 🙂

A tréningre visszatérve. 2 fős legénység, akik együtt tervezik a hajózást. Hamar kialakultak a szerepek, egyikőjük a kormánynál tette le a voksát, a másikuk meg a kiugró ember és a deck hand szerepe mellett, és működött. Az első nap délelőtt a hajó részeivel, mozgásával ismerkedtünk, aztán gyakorolni kezdtük a partfalhoz tolatást. Amikor ez már ment, akkor a kikötésre tértünk át, segítség nélkül. Azaz két kezes kikötés… Délutánra már hiba nélkül ment a manőver.

Ezután kicsit a vitorlázással ismerkedtünk, és átvitorláztunk Murter szigetére. Estére borát igértek, de nem túl erőset. Vagy mélyen aludtunk, vagy elmaradt. 🙂 Viszont kellemes 15-16 csomós szelünk lett, azaz egy “Tesco gazdaságos” borát kaptunk. Tökéletes is volt, mert ismét a vitorlázás menete volt terítéken és mivel a reffelést is tanultuk, így ez a picit erősebb ( 26 csomóig is felment ) szél pont kapóra jött. A csapatr ezt is tökéletesen megoldotta a végére, az erősebb szélnél is otthonosan mozogtak a hajón. Gyakoroltuk a horghonyzást, majd estére vissza álltunk a biogradi marinába. Ekkor hajnalban tényleg megjött egy erősebb bora de az előrejelzés szerint délre véget kellett érnie. Délelőtt a kikötőben ragadtunk. 20-25 csomós szél, amiben kezdő csapattal ( egyébként is határeset ) nem futunk ki. Láttunk is pár problémát azoknál, akik megpróbáltak kimenni. Dél körül csendesedett az idő és találtunk egy szélvédettebb kikötőt a túlparton, ahol az oldallal való kikötést gyakoroltuk. Kettő körül elindultunk vissza, majd hajóátadás és uccu haza…

Legközelebb 3 napos manőver tréninget szeptember 16.-tól tartok, ha érdekelnek a részletek, akkor itt találod: